Danmarks Radio får BA&D strategi.

DR -Videnskab og Historie har bestilt en designstrategi for deres etage i DR-Byen. Det er jo en lækkerbidsken for en adfærdsarkitekt at opleve et hyperkreativ, dynamisk og deadline hektisk arbejdsmiljø i nogle standart storrumskontorer. Så vi glæder os til at se hvordan samspillet mellem en sæk talentfulde lopper og et 60+ storrumskontor, kan formes til at styrke arbejdstyper og give et tilfredsstillende workflow.

Som noget nyt prøver vi ny research teknologi der, ved hjælp af frivillige medarbejderes smartphones, indsamler oplysninger om lydforhold, GPS-placering og en håndfuld multible choice sprøgsmål 4-6 gange i løbet af en almindelig arbejdsdag. Målet er at kunne binde arbejdstype, lokation og oplevelse af  hensigtsmæssige forhold sammen over tid og sted. I større skala vil vi på sigt benytte et mere ambitiøst værktøj udviklet af Big Data poster boy, professor på MIT, Alex Pentland.

DR_logo_new2

No Comments

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.